maandag 12 mei 2014

HC 8 Psychologie en diversiteit 3

Deze opdracht heeft ons groepslid Manal gemaakt vanuit haar eigen opvattingen. Hieronder de resultaten.

Je zit nu aan het eind van de adolescentie of in het begin van de jong-volwassenheid. Je staat voor de ontwikkelingsopgave je identiteit te vinden en die te gaan delen.

Wat vraagt dat nu van jou?
Ik moet keuzes maken die mij als persoon omschrijven en waar ik achter sta. Ook moet ik de balans zien te vinden tussen mijn normen en waarden en die van mijn omgeving. Ik wil me aanpassen, maar toch authentiek blijven.

In hoeverre zijn (pestervaringen of ervaringen die je ontwikkelingstaak gefrustreerd hebben) van invloed geweest op jou? Zijn sommige ontwikkelingsopgaven je beter afgegaan dan andere?
Ik heb afgelopen jaren keuzes moeten maken die tegen de normen en waarden van mijn ouders ingingen.
Dit was een moeilijke ontwikkelingsopgave die mij uiteindelijk toch heeft gevormd tot de persoon vandaag de dag.

Wat maakt jou de persoon die je nu bent?
Durven keuzes te maken die anderen niet aanstaan en staan voor waar je in gelooft.

Wat maakt degene die jij interviewt tot wie hij is? Welke (pest)ervaringen en huidige ontwikkelingsopgave zijn voor deze persoon bepalend?
De persoon moet nog worden geïnterviewd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten